Szempont Alapítvány és a Magyar Telekom Nyrt. együttműködése

Az árverésre bocsátott termék neve: A látássérülés és munkavállalás Szempontjai – érzékenyítő program és HR tanácsadás

A termék kikiáltási ára: 150.000 Ft
A termék leütési ára: 420.000 Ft

Csákvári Éva, a Szempont Alapítvány foglalkoztatási tanácsadója:
A Szempont Alapítvány immár harmadik éve nyújt be pályázatot a Civil Liciten való részvételre. Az elmúlt két évben rendkívül sikeresnek mondható szolgáltatásokat kínáltunk a cégeknek, így érzékenyítő programokat, munkaerő-piaci tréninget, melyek fókuszában a látássérült munkavállalók álltak. 2009-ben a Magyar Telekom vette meg szolgáltatásunkat, mely egy érzékenyítő nap volt. A program során a Magyar Telekom dolgozói a szem teljes takarása mellett kipróbálhatták a vakság következményeit, az általuk használt alternatív kommunikációs technikákat (Braille), az önellátást, a beltérben való közlekedést és tájékozódást. Saját élményeik következtében a résztvevők megtanulhatták, hogyan kell kommunikálni egy látássérült emberrel, hogyan, miben és mennyit kell segíteni nekik. Megtapasztalták, hogy megfelelő segédeszközökkel, módszerekkel és szükség esetén minimális segítséggel a látássérültek is képesek az önálló életvitelre és munkavégzésre.

Civil Licit - Együttműködések - Szempont Alapítvány & Magyar TelekomÚgy véljük, hogy az együttműködés a felek megelégedésével zárult, hiszen egyfelől a Szempont Alapítvány nagyon jó referenciákat kapott a vállalattól, másfelől az együttműködés azóta is rendszeres. A Magyar Telekom a Szempont szolgáltatásait igényelte különböző HR-feladatok specializációja kapcsán is (módszertani segédlet, munkakör-értékelés).
Egyedülálló kezdeményezésnek tartjuk a Civil Licitet, mert különleges felületet biztosít a for- és a nonprofit szektor egymásra találásának, a közös tapasztalatszerzés és kölcsönös szemléletformálás igényével.

Tölösi Krisztina, a Magyar Telekom HR-megoldások osztályvezetője:
Magyar Telekom minden évben részt vesz azon az „aukción”, amelyen civil szervezetek bocsátják szolgáltatásaikat árverésre.

A Szempont Alapítvány szolgáltatására azért licitáltunk, mert az általuk kínált szolgáltatás számunkra több feladat megoldását is jelentette: az érzékenyítő napon a résztvevők kaphattak egy általános tájékoztató a látássérülésről, rehabilitációs szakemberek tanácsai alapján lefedett szemmel kipróbálhatták az info-kommunikációs segédeszközöket (munkavégzést segítő eszközök: nagyítók, beszélő és képernyőnagyító szoftverek, Braille), megtapasztalhatják a közlekedés kihívásait (hogyan segítsünk a látássérülteknek), és megismerkedhetnek a látássérültek mindennapjait megkönnyítő technikákkal és eszközökkel.

Az Alapítvány munkatársai emellett berendeztek nálunk egy demo irodát, ahol életszerű munkahelyi környezetben illusztrálták, milyen munkafolyamatokat, tevékenységeket tud egy alkalmazott látássérüléssel együtt ellátni. Szituációs játékokon keresztül tapasztalhatták meg a résztvevők a kommunikációs helyzeteket, és “tét nélkül” felvethették azokat a félelmeket vagy tévhiteket, amelyek eddig akadályozták abban, hogy kapcsolatba kerüljenek ezzel a témával.

A kikiáltási ár 150 ezer forint, a vége pedig, amennyiért elkelt a Szempont-szolgáltatás, 420 ezer forint volt.

Elsődlegesen nem a haszonszámításon, hanem a segítésen volt a hangsúly, amikor ebben a szokatlan licitálásban részt vettünk, mégis, ismerve a piaci árakat, ennyi pénzért ennyi munkát nehezen kapni. Az együttműködés gördülékeny és professzionális volt: mindenkit bíztatok, aki ma még csak gondolkodik rajta: vegyen részt, próbálja ki az együttműködés e – ma még – különös formáját: nem fog benne csalódni.

A Szempont Alapítvány és a Magyar Telekom együttműködéséről kisfilm is készült:

» Vissza