Hasznos tanácsok civil szervezeteknek

Mivel pályázzon egy civil szervezet? Mi történik, ha megvásárolják a szolgáltatásomat? A pályázó civil szervezeteknek kívánunk tanácsokat adni a pályázással  illetve a felkínált szolgáltatással kapcsolatban.

Mit jelent a Civil Licit egy civil szervezetnek?

A Civil Licit egyfelől bemutatkozási és kapcsolat-felvételi lehetőség egy civil szervezet számára. Másfelől piaci lehetőség egy szolgáltatás értékesítésre, egy vállalati ügyfél megszerzésére.

 

Milyen szolgáltatással érdemes pályázni?

A szolgáltatás kialakításakor a szervezetnél összegyűlt civil tapasztalatokra hagyatkozzanak, a vállalatoknak szükségük van ezekre a tapasztalatokra, tanácsokra. Olyan szolgáltatást is megfogalmazhatnak, amelyet egy for-profit vállalat amúgy is megvásárolna, csak esetleg szintén for-profit szolgáltatótól – a civil vonatkozás teszi érdekesebbé a szolgáltatásukat. Mindenképpen vonják be a vállalat dolgozóit a kidolgozott programba, a Civil Liciten felkínált szolgáltatások nem az adományozásról, nem támogatáskéréséről szólnak. A kialakított terméknek alkalmasnak kell lenniük arra, hogy egy vállalat beillessze a CSR tevékenységei közé, amelyek igen sokrétűek lehetnek. Érdemes tájékozódni a jelenlegi trendekről, aktualitásokról! Fontos, hogy a szolgáltatás hatása megfogalmazható legyen egy gazdasági szervezet számára is.

 

Hogyan fogalmazzam meg a szolgáltatásomat?

Érdemes a szolgáltatást laikusok, a civil szektoron kívül állók számára is érthetően megfogalmazni, és érdemes rövid, figyelemfelkeltő címet adni neki. Bár törekszünk a kikiáltott termékek előzetes bemutatására, sok gazdasági szereplő csak a licit napján tájékozódik a szolgáltatásokról. Próbáljanak bennük bizalmat ébreszteni egyszerű, könnyen befogadható megfogalmazással, érdekes, de megvalósítható szolgáltatással és megfelelő kikiáltási árral!

 

Milyen kikiáltási árat szabjak meg?

Minimum 50 ezer és maximum 450 ezer Ft között kérjük a kikiáltási árat meghatározni. Kérjük a civil szervezeteket, hogy a kikiáltási ár meghatározásakor mérlegeljék a vállalatok várható licitálási kedvét egy számukra majdnem ismeretlen szervezet esetében. A Civil Licit célja nemcsak egy-egy konkrét adás-vétel megvalósítása, hanem a for-profit és non-profit szervezetek közötti hosszú távú együttműködés megalapozása. A vételár a kikiáltási ár plusz az Áfa, vagyis nettó árat kérünk kikiáltási árként feltüntetni.

 

Milyen időtartamot határozzak meg a programomnak?

Itt ne gondolkozzanak nagy ívű, éveket felölelő projektekben. Törekedjenek arra, hogy a szolgáltatásuk könnyen megvalósítható legyen, ne vonjon el sok munkaórát a célcsoportunktól. Gondoljanak arra, hogy ez a szolgáltatás lehet egy első lépcsőfok, amelyre több későbbi elem is épülhet, hosszú távú projektjeinket mutassuk be később a vállalatnak.

 

Hogyan pályázhatok?

A pályázatokat elektronikusan kérjük benyújtani a www.civillicit.hu weboldal Pályázatok feltöltése menüpontban. Kérjük, figyeljenek a megadott karakterszámra! Beadási határidő: 2012. július 31.

 

Hány pályázatot adhatok be?

Egy civil szervezet maximum két pályázatot adhat be, de egy civil szervezet csak egy szolgáltatással indulhat a Civil Liciten, vagyis nem tudjuk egy szervezet mindkét szolgáltatását beválogatni az árverésre.

 

Kik lesznek a licitálók?

A kikiáltott szolgáltatásokra az ország bármely pontjáról érkező 30-40 kis, közepes és nagyvállalat fog licitálni. Több vállalattal van szóbeli megállapodásunk a részvételre, a vállalatok szervezése a licitre bekerült szolgáltatásokkal konkretizálódik. A korábbi licitálók sora megtalálható honlapunk archívum részében.

 

Ha beadom a pályázatom, akkor indulok a Civil Liciten?

A Civil Liciten 10 szervezet 10 szolgáltatása kerül beválogatásra egy független bíráló bizottság által, amelynek tagjainak névsorát hamarosan nyilvánosságra hozzuk. Lesz bíráló vállalati oldalról, civil szektorból, az állam és a média képviseletében is.

 

Ha indulok a Civil Liciten, akkor meg is veszik a szolgáltatásom?

A Civil Licit egy üzleti lehetőség a civilek és for-profit szervezetek számára. Ha a vállalatvezetőknek szükségük van egy szolgáltatásra, azt meg is vásárolják, ezért érdemes jól feltérképezni a jelenlegi CSR-trendeket. Az elmúlt három évben 31 szolgáltatás talált gazdára a liciten több mint hétmillió forint értékben. Ettől függetlenül előfordulhat, hogy egy szolgáltatás nem kell el. Arra biztatjuk a civil szervezetek tagjait, hogy az árverést kapcsolatépítésre, a szervezetük népszerűsítésére is használják fel, hiszen üzletek a liciten kívül is köttethetnek.

 

Mi történik, ha megvásárolják a szolgáltatásomat?

A licitálást megnyerő cég és a pályázatot benyújtó civil szervezet a licitforduló végén szándéknyilatkozatot ír alá, melyben vállalják a program megvalósítását. Javasoljuk a civil szervezeteknek, hogy minél hamarabb vegyék fel a kapcsolatot a nyertes vásárlóval, és igyekezzenek szerződésben rögzíteni a teljesítési feltételeket. A kapcsolatfelvétel elősegítésén kívül a civil szervezet és a cég közötti megállapodásban, szerződés aláírásában a Civil Licit szervezői nem vesznek részt.

 

Mi a tapasztalat, hogyan valósulnak meg az elkelt szolgáltatások?

A Civil Licithez érkezett visszajelzések alapján az elkelt szolgáltatások nagy százalékban megvalósításra kerülnek a vásárló vállalatoknál, sőt tudomásunk van több hosszú távú kapcsolatról is. Ezekről a pozitív tapasztalatokról az Együttműködések menüpontban számolunk be. Érkeztek negatív visszajelzések is, melyek szerint nem valósult meg minden megvásárolt program. Ennek többféle okai lehetnek: mind for-profit, mind non-profit oldalon lehetnek gátjai a megvalósulásnak. Kérjük a nyertes szervezeteket, hogy mondják el nekünk úgy a negatív, mint a pozitív tapasztalataikat az info@civillicit.hu, vagy az 1/2403803-as telefonszámon.

 

Van-e lehetőség konzultációra?

Az info@civillicit.hu, vagy az 1/2403803-as telefonszámon minden érdeklődőnek szívesen adunk felvilágosítást, egyéni tanácsadásra is lehetőséget tudunk adni.